/ در خودرو / توسط
آخرین زمان ویرایش:

تفاوت های خودروی بنزینی و دیزلی

تفاوت بین خودروی بنزینی و خودروی دیزلی

چه تفاوتی بین خودروی بنزینی و خودروی دیزلی وجود دارد؟ بسیاری از ما در هنگام خرید یک ماشین جدید، برای انتخاب بین یک ماشین بنزینی و یا یک ماشین دیزلی سردرگم می شویم.

افرادی که از هر دو در یک مقطع از زمان و یا در زمان های متفاوت استفاده کرده اند، بسته به تجربه رانندگی خود، اولویت بندی خاص خود را دارند.

زمانی بود که اتومبیل های دیزلی به دلیل عملکرد ضعیف خود مورد تمسخر قرار می گرفتند، اما با گذشت زمان ، پیشرفت تکنولوژی و پیاده سازی موتورهای CRDI جدید، خودروهای دیزلی یک انتخاب جذاب برای کسانی که قصد خرید یک ماشین جدید را دارند به شمار می رود.

با این حال هنوز هم تفاوت هایی بین این دو خودرو وجود دارد که در مقاله به مقایسه ای که به انتخاب شما کمک می کند می پردازیم پس با تفاوتها همراه باشید.
در اتومبیل های بنزینی ، سوخت به کمک جرقه شمع مشتعل می شود در حالی که یک اتومبیل دیزلی برای مشتعل کردن سوخت به جرقه نیاز ندارد.در ماشین های دیزلی این وظیفه را هوای فشرده شده همراه با دما و فشار معین به عهده می گیرد. شمع های جرقه تنها برای اتومبیل های بنزینی بنا شده اند.

راندمان سوخت اتومبیل های بنزینی بسیار کمتراز خودروهای دیزلی است. خودرو های دیزلی انرژی بیشتری در واحد سوخت تولید می کنند و به همین دلیل است که خودروها با قدرت بالاتر مانند کامیون ها و اتوبوس ها تنها دیزلی ساخته می شوند. بازده حرارتی دیزل آن را برای خودروهای سنگین مناسب می سازد.

اتومبیل های امروزی برای اطاعت از دستورات شما طراحی شده اند.هر چقدر شما فشار بیشتری بر روی پدال گاز قرار دهید، سوخت بیشتری برای سوزاندن در موتور تزریق می شود و قدرت بالاتر می رود.

در خودروی بنزینی، این امر به طور طبیعی انجام می شود، در حالی که در مورد یک خودروی دیزلی، اندک زمانی تاخیر وجود دارد و شما احساس می کنید که قدرت زیادی که به آن نیاز دارید را در دست ندارید.

اما با نوآوری اخیر به نام ریل مشترک موتور دیزلی (CRDI)، اتومبیل دیزلی نیز در حال حاضر توربو هستند و در نتیجه رقابت تنگا تنگی با اتومبیل های بنزینی دارند.

اتومبیل دیزلی دارای گشتاور بالاتری نسبت به خودروهای بنزینی است. این باعث می شود که حرکت دادن یک خودرو دیزلی در سر بالایی ها راحت تر از یک ماشین بنزینی باشد و به علت گشتاور تولید شده ی بالاتر به تلاش کمتری نیاز دارد.

تفاوت خودرو بنزینی و دیزلی بطور خلاصه

–  اتومبیل بنزینی کارآمدی سوخت کمتری دارند.
– موتور بنزینی نیاز به نگهداری کمتری دارد.
– ماشین بنزینی از مقبولیت بالاتری برخوردار است، اما با نوآوری CRDI، خودرو های دیزلی بسیار به رقابت نزدیک شده اند.
– صدا در اتومبیل های بنزینی کمتر از خودروهای دیزلی است.
– هر دو برای یک عمر استفاده ساخته شده اند.
– اتومبیل دیزلی جدید پرهزینه هستند، اما صرفه جویی در دراز مدت با بهره وری سوخت بالاتر را به همراه دارند.

نوشته های مشابه

اصول كار كوره

اصول كار کوره در فرايند استخراج , تصفيه و ذوب مجدد , معمولاً راههائي وجود دارد كه بسته به نوع…

مشخصات کلی موتورخانه

مشخصات کلی موتورخانه محل ساختمان موتورخانه باید به گونه ­ای انتخاب شود که حتی­الامکان به پر مصرف­ ترین قسمت ساختمان…

4 دیدگاه

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *