پراید

توضیحات محصول

دانلود تحقیق شرح عملكرد كلی اتومبيل پرايد

30 صفحه WORD

فهرست مطالب

روغن موتور……………………………………………………………………………………………………… 2

بازديد سيستم خنك كننده…………………………………………………………………………………………. 4

بازديد سيستم جرقه زني…………………………………………………………………………………………… 4

بازرسي و تنظيم لقي سوپاپ ها…………………………………………………………………………………… 5

تعميرات موتور……………………………………………………………………………………………………. 6

سيستم روغن كاري ……………………………………………………………………………………………….. 8

واترپمپ…………………………………………………………………………………………………………… 10

عيوب كلاچ ونحوه تشخيص آن…………………………………………………………………………………… 11

شرح عملكرد سيستم ترمز…………………………………………………………………………………………… 13

بازكردن و نصب و بستن لنتهاي ترمز چرخ جلو…………………………………………………………………….. 14

بازكردن و تعمير و نصب مجدد پمپ اصلي ترمز……………………………………………………………………. 15

تشريح كلي گيربكس پرايد…………………………………………………………………………………………… 17

سيستم جرقه زني………………………………………………………………………………………………….. 19

سيستم جرقه زني پلاتين دار………………………………………………………………………………………… 20

نماي كلي سيستم فرمان…………………………………………………………………………………………… 24

بازديد ،تعمير و نگهداري فرمان روي اتومبيل ……………………………………………………………………… 26

پياده و سوار كردن سيبك رابط ميل فرمان………………………………………………………………………… 27

خلاصه مطالب

موتور پرايد داراي سيلندر چدني و سر سيلندر آلومينيومي است. براي گردش ميل لنگ، پنج محور ثابت در نظر گرفته شده است براي هر سيلندر يك سوپاپ ورود وي يك سوپاپ خروج در نظر گرفته شده است و حركت آن هم توسط يك ميل سوپاپ كه در سيلندر قرار دارد و حركت چرخش خود را از ميل لنگ توسط تسمه ميگيرد و استفاده از تسمه هم باعث كم شدن سرو صدا مي شود و حركت نوساني بادامك ها ميل سوپاپ مستقيماً به اسبكها وارد مي شود و سوپاپها را باز و بسته مي كند.

سيستم روغن كاري از نوع تحت فشار است و جريان روغن پس از عبور از يك فيلتر كه به صورت سري در مدار جريان روغن تعبيه شده است به ديگر مسير يا هدايت مي شود. پمپ روغن از نوع دور موتوري غير هم مركز است و چرخش خود را از انتهاي جلوي ميل لنگ كسب مي كند. به دليل برابري دور ميل لنگ و روتورهاي پمپ و همچنين بزرگي نسبي روتورها، توان بالايي در تأمين روغن مورد نياز موتور دارد.

موتور و ؟؟ به صورت متصل به همه كثير و در جهت محور عرضي اتومبيل به روي شاخص نصب مي شود و نيروي خود را توسط دو عدد پلوس با اتصلات ويژه به چرخهاي جلوي اتومبيل انتقال مي دهند….

بازديد سيستم خنك كننده:

1- بازديد كليه شيلنگ ها و لوله هاي عبور آب به لحاظ عدم پوسيدگي، پارگي و نشت كه بايد اصلاح شود در غير اين صورت موتور آب خود را از دست داده و آسيب جدي مي بيند.

2- بازديد ميزان آب موجود در رادياتور كه بايستي تا نزديكي درچه رادياتور باشد براي اين كار بايد موتور خنك باشد و آب در رادياتور بايد بين Low ,Full باشد.

3- تسمه واتر پمپ كه آلترناتور را نيز به گردش در مي آورد نبايد داراي پوسيدگي يا ترك هاي در لبه هاي داخلي و بيروني باشد.

بازديد سيستم جرقه زني:

شمع ها را بايد مورد بازرسي قرار داد و خرابي رزوه ها و اثر آب بندي آنها وجود روغن بر روي الكتروها و فرسودگي الكترو ها از علائمي هستند كه در صورت مشاهده بايد شمع ها را تعويض شوند.

درب دلكر را از نظر ترك خودرگي، رسوب گرفتن ترمينالها، سوختگي يا خوردگي ترمينالها و سائيدگي زغالها مورد…

واتر پمپ:

در اتومبيل پرايد مثل ساير اتومبيل ها براي به جريان انداختن آب رادياتور از وسيلة به نام واتر پمپ استفاده مي كنيم و چرخش پمپ آن به وسيلة پولي واتر پمپ و از طريق تسمة كه آلتوناتور را مي چرخاند تأمين مي شود. خراب شدن فيلبر و فنر و پوسيدگي واتر پمپ و خورده شدن از دلايل خراب شدن واتر پمپ است وجود صداي خشن و ممتد از ناحيه واتر پمپ نشانة خرابي بلبرينگ است براي برطرف كردن اين عيب ها بايد واتر پمپ را عوض كردن و يك واتر پمپ جديد به جاي آن گرفت زيرا واتر پمپ ؟؟ از درست كردن آن كمتر است.

طريقة باز كردن واتر پمپ:

1- ابتدا آب رادياتور را خارج مي كنيم و لوله هاي لاستيكي متصل به واتر پمپ را باز مي كنيم

2- پيچ آلترناتور را شل ركدن و تسمه پروانه را بيرون مي آوريم

چهار عدد پيچ اتصال پولي به توپي…

تشريح كلي گيربكس پرايد:

گيربكس اتومبيل پرايد، پنج دنده دستي با دسته دنده گيربكس و از نوع سنكرو نيزه مي باشد دنده ها همگي مورب و به طور دائم با هم درگير هستند بجز دنده عقب كه از نوع ساده است و با حركت كشوئي يك دنده واسطه درگير مي شوند و ظرفيت واسكازين در جعبه دنده پرايد 5/2 ليتر و نوع آن SAE: 75W است و هماهنگ كننده يا سنكرون كننده بر روي هر دو شافت ورودي و خروجي تعبير شده است و مي توان هنگام تعويض دنده، دور شانت را با دور دنده هماهنگ كند.

در اين سيستم حركت دسته دنده سبب جابجايي ميل ماهك و ماهك مي شود و به دنبال آن دنده كشوئي بر روي مغزي حركت ميكند و هنگامي كه كشويي به سمت يكي از دنده هاي (1، 2، 3، 4، 5) حركت ميكند به خار موشكي نيرو وارد ميكند و خار موشكي نيز دنده برنجي را به سمت سطح مخروطي…

 نماي كلي سيستم فرمان

مجموعه سيستم هايي كه در هدايت و تعادل حركت اتومبيل سهيم هستند، شامل سيستم ترمز، سيستم تعليق و سيستم فرمان مي باشند. در اين فصل با بررسي سيستم فرمان و تحليل زواياي چرخ به اهميت ان در هدايت و ايمني حركت با سرعت هاي بالا پي خواهيم برد.

سيستم فرمان در اتومبيل پرايد از نوع شانه و دنده (Rack and Pinion) است كه در بيشتر اتومبيل هاي كوچك امروزي استفاده مي شود. در اين سيستم به منظور افزايش سطح تماس دنده ها و تحمل بار بيشتر، از دنده هاي مورب (زاويه دار) استفاده شده است.

براي ممانعت از انتقال ضربات ميله رابطه فرمان به ميل فرمان و همچنين وجود زاويه بين راستاي محور پينيون و ميل فرمان از يك شافت واسطه به همراه چهار شاخه فرمان استفاده مي شود. نماي كلي اين سيستم را در شكل مشاهده مي كنيد….

نظری بدهید