دانلود مقاله

توضیحات محصول

دانلود تحقیق جوشکاری هیبریدی

16 صفحه word

خلاصه فایل

چکیده

جوشکاری هیبریدی با استفاده از ترکیب لیزر و قوس الکتریکی برای غلبه بر مشکلات بوجود آمده درحین جوش لیزر یا قوس به تنهایی همانند ایجاد ترک، تشکیل فاز ترد ، تخلخل ، اعوجاج و …. طراحی شده است.

در این مقاله با استفاده از روش های آزمایشگاهی بر روی قطعات فولادی با ضخامت های مختلف برای حالتهای جوش ترکیبی ، لیزر و قوس به….

مقدمه

استفاده از فولادهای نازک در ساختمان کشتی (ضخامت کمتر از 10 میلیمتر) بطور قابل توجهی در 20 سال گذشته بعلت کاهش وزن و در نهایت افزایش راندمان افزایش یافته است. در همان زمان کارخانه های کشتی سازی امریکا به شدت با مسائلی که بطور ذاتی در ساخت سازه های بزرگ با ضخامت کم ایجاد می شد، همانند افزایش بهای قابل توجه ناشی از مسائل بوجود آمده با اعوجاج ، که بطور مستقیم با استعمال فرایندهای جوشکاری بالا رابطه….

توسعه جوش هیبریدی لیزر-قوس

جوشکاری با اشعه لیزر یکی از جدیدترین تکنیکهای جوشکاری است که در سالهای اخیر کاربرد گسترده ای در بسیاری از صنایع از جمله الکترونیک و اتومبیل سازی یافته است. این فرایند در تولید قطعات صنعتی شرایطی را فراهم آورده که تا قبل از آن ساخت این قطعات غیرممکن یا بسیار مشکل بوده است. این فرایند یک فرایند جوشکاری ذوبی می….

پیکربندی جوش هیبریدی

شکل 1 یک سیستم ترکیبی را برای یک جوش ترکیبی نشان می دهد. از یک لیزر سنگ آذرین ایتیریم آلومینیم حاوی نئودایمیوم برای جوش لیزر استفاده شده و یک الکترود جوش قوس درست در پشت نقطه تابش لیزر قرار گرفته است. موقعیت قرارگیری قوس تقریبا یک تا سه میلیمتر عقب تر از نقطه تابش لیزر می باشد. از این لیزر به این دلیل استفاده می شود که پلاسمای ایجاد شده بوسیله قوس مقدار کمی از انرژی لیزر را جذب می کند و بیشتر….

بررسی استحکام مفاصل جوش شده

استحکام کششی مفاصل جوش شده با استفاده از جوش هیبریدی برای یک قطعه کار به صورتی که در شکل 7 نشان داده شده مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن در جدول 2 که شامل استحکام کششی ، پهنای سطح جوش و سختی فلز جوش در مفاصل…

نتیجه گیری

کاربرد جوش لیزر و قوس به تنهایی در صنایع با محدودیت هایی از قبیل فاصل بین ورق های جوش شونده، ایجاد تخلخل هنگام جوش کاری ورقهای پوشیده شده از روی، سرعت جوشکاری پایین، منطقه متاثر از حرارت بزرگ، افزایش اعوجاج مواجه…

نظری بدهید