دانلود مقاله

توضیحات محصول

دانلود تحقیق خشک کن ها (خشک کن پاششی) 12ص

خشک کن های سینی دار

خشک کن های سینی دار که گاها” کابینی یا قفسه ای نیز گفته می شود برای خشک کردن جامداتی که بایستی روی سینی نگهداری شوند. از جمله مواد خمیری یا جامدات مشابه استفاده می شود. این دستگاه شامل یک کابین با تعدادی سینی می باشد که قابل خارج کردن ازآن می باشند . بعد از بارگذاری ، کابین بسته می شود و هوای گرم شده بین تعدادی از سینی ها جریان می یابد تا رطوبت موجود در جسم را تبخیر کند . گاز خنثی ، حتی بخار داغ به جای….

خشک کن های غیرمستقیم ،کوره خشک کن،خشک کن

خشک کن های قفسه ای تحت خلا”: این دستگاه ها نیز مشابه خشک کن های سینی دار مستقیم ساخته می شوند با این تفاوت که از درب های درزگیری شده استفاده می شود تا بتواند خلاء ایجاد شده در خشک کن را نگهدارد. دراین خشک کن هوا یا گاز دیگری جریان نمی یابد. سینی های محتوی جامد روی قفسه هایی قرار می گیرند که توسط آب داغ…

خشک کن های انجمادی (Freeze Drying)

موادی که نمی توانند گرم شوند حتی تا دمای متوسط ، از جمله مواد غذایی یا دارویی ، می توانند با این روشخشک گردند. ماده…

خشک کن های مداوم (Continuous Drying)

این خشک کن ها با توجه به حجم محصول نسبتا” کوچک ، با دیگر دستگاههای موجود در فرایند شیمیایی تطابق بیشتری داشته و نیاز به ذخیره و انبار کردن قبل از خشک کن ندارند. محصول به دست آمده محتوی رطوبت یکنواخت تری است و هزینه به ازاء واحد وزن محصول نسبتا”کم است. شبیه خشک کن های ناپیوسته نوع خشک کن یا ساختار آن به شرایط ماده خشک شونده بستگی دارد.

در بسیاری از این خشک کن ها ،

توصیف فرایند ها

مایع به بالای محفظه خشک توسط یک تلمبه حفره پیش برنده ، تلمبه زده می شود . که یک جریان خیلی آهسته و جریان ثابتی را فراهم می کند . این جریان توسط دو افشانک سیال اسپری می شود و به یک محفظه خشک وارد می شود هوای داغ به داخل حفره ها به سوی محفظه ها وزیده می شود که باعث تبخیر از رطوبت سطح می شود . رطوبت لازم در ذره ها در زمان تبخیر شده است ذره به نقطه تخلیه در پایه مخروط می افتد . در این ترکیب ، دما هرگز….

اصول طراحی خشک‌کن‌های پاششی

به منظور طراحی یک واحد تولید  پودر توسط خشک‌کن، نکات بسیاری باید مورد توجه قرار گیرند، که از آن جمله می‏توان به  موارد مهم ذیل اشاره کرد:

مشخصات خوراک

اصولا‌‌ً مشخصات خوراک و محصول مهمترین پارامترها در طراحی خشک‌کن هستند. جهت خشک کردن اغلب مواد، اطلاعات فرآیندی مهم…

نظری بدهید