توضیحات محصول

دانلود تحقیق دیگ بخار 26ص

برای تنظیم مقدار آب، لازم است قبل از آبگیری، شیشه آب نما به شرح زیر مدرج گردد:الف- وسط شیشه آب نما را که معمولا باید همتراز سطح متعارف آب درون دیگ باشد با N.W.L. علامت گذاری نموده و12  میلیمتر بالاتر از آنرا محل خاموش شدن پمپ به صورت خودکار (pump off) قرار دهید. ب-  12 میلیمترپایین تر از N.W.L  را به نشانه محل روشن شدن پمپ به صورت خودکار (pump on) علامت گذاری نمایید. پ- 75­ میلیمتر پایینتر ازN.W.L. را محل سطح آب خیلی کم( Extra Low Water Level) علامتگذاری کنید.

پس از علامت گذاری به روش فوق، پمپ را روشن نموده و شروع به آبگیری نمایید تا اینکه سطح آب به حد (pump off) برسد. اکنون یونیت سوئیچ مربوطه را که داخل کنترل کننده دو حالته سطح آب قراردارد، تنظیم نمایید تا در آن مرحله پمپ به صورت خودکار، خاموش گردد. شیر….

روشهای تمیز کاری:

با بازکردن درب جعبه دودهای جلو وعقب دیگ، می توان به تمام لوله ها دسترسی پیدا کرد.از جلو دیگ با برس مخصوص داخل لوله ها را از رسوب و دود پاک کنید. رسوب و دوده معمولاً در پشت دیگ جمع می شود. دوده و رسوب مربوط به گذر دوم لوله ها در محفظه برگشت و دوده گذر سوم لوله ها در جعبه دود عقبی تجمع می یابد. این رسوب های دوده ای را به سادگی می توان از بین برد. با برداشتن درب انتهای محفظه برگشت، می توان به درون آن راه یافت و دوده یا رسوب آب و دوده ای را که در آن…

6-2 بازرسي در جريان ساخت :

6-2-1 هر ديگ در طول ساخت بايد توسط بازرسين رسمي و يا گواهي شده از طرف مرجع معتبر بازرسي , مورد بازرسي قرار گيرد . به منظور اطمينان از اينكه مواد , ساخت و آزمايش‏ها از تمامي جهات مطابق اين استاندارد باشند , بازرسي‏هاي كافي بايد انجام گيرند .

مرجع معتبر بازرسي حق دارد كه خواهان شواهدي دال بر انطباق طرح با اين استاندارد باشد .

مرجع معتبر بازرسي بايد به كارهاي سازنده ديگ مادامي كه كار در حال انجام يافتن است , دسترسي داشته و بايد در بازرسي از مراحل ساخت و در رد هر قسمتي كه با اين استاندارد مطابقت نمي‏نمايد آزاد باشد .

مرجع معتبر بازرسي بايد قبل از شروع ساخت….

چگالي گازها

جرم مولي يك جسم عبارت از مجموع حاصلضرب جرم اتمي در تعداد اتمهاي هر يك از عناصر شيميايي فرمول آن جسم است. بنابراين در مونواكسيد كربن(co) كه يك اتم كربن و يك اتم اكسيژن وجود دارد، با توجه به اين كه جرمهاي اتمي آن به ترتيب 12 و 16 است، جرم مولي برابر با 28=16 × 1 +  12× 1 مي باشد.

در دي اكسيد كربن (Co2)  كه يك اتم كربن و 2 اتم اكسيژن دارد، جرم مولي برابر با 44 = 32 +12 = 16×2+12×1 مي باشد. اين محاسبه را مي توان براي ساير مواد به كار برد. جرم مولي را مي توان در هر يك از واحدهاي جرم بيان كرد.

حجم مولي يك گاز حجمي است كه توسط جرم مولي آن در شرايط معين دما و فشار اشغال شده است. در واحدهاي SI ، جرم مولي تمام گازها حجمي…

واكنشهاي شيميايي مواد گازي براساس حجمي مطابق فرمولهاي زير است:

  • مقدار حجمي متان 94.5%

CH4+ 2O2 ® CO2+2H2O

ضرب طرفين واكنش در 0.945 كه نسبت حجمي است

3-4       (حجم H2O) 1.89 + (حجم CO2) 0.945 ® (حجم اكسيژن) 1.89 + (حجم CH4 ) 0.945

  • مقدار حجمي اتان 2.9%

C2H6+3.5O2®2CO2+3H2O

ضرب طرفين معادله در 0.029….

شيمي احتراق در ديگهاي بخار- قسمت ششم
ارزش گرمايي (انرژي ويژه)

ارزش گرمايي يك سوخت مقدار حرارت آزاد شده توسط احتراق واحد جرم آن سوخت تحت شرايط خاص دما و فشار مي باشد، كه براي تعيين آن مي توان مقدار معيني از سوخت را در كالريمتري كه تمام گرماي آزاد شده قابل اندازه گيري است، سوزاند. تعريفهاي جامع تري نيز براي ارزش گرمايي وجود دارد. مقادير واقعي ارزش كگرمايي توسط عرضه كننده سوخت تحت عنوان ارزش گرمايي اعلام شده يا ارايه نمونه اي از سوخت در محل مصرف جهت آناليز، معلوم مي گردد. شيوه اخير در مورد زغال به علت تغييرات ميزان رطوبت آن بسيار دقيق است. در مورد گاز طبيعي لوله كشي شده، يا مخزن هاي بزرگ گاز مايع، مقادير اعلام شده آنها كفايت مي كند. در مورد نفت كوره ، بايد گفت كه ارتباط نزديكي بين ارزش گرمايي، چگالي و….

 

نظری بدهید