دانلود مقاله

توضیحات محصول

دانلود اصطلاحات تخصصی اتومبیل

30 صفحه word

4WD :
Four wheel drive سيستم انتقال قدرت به 4 چرخ

16V :
موتور 16 سوپاپ (مثلا در موتور 4 سيلندر براي هر سيلندر 4 سوپاپ در سر سيلندر باشد كه موتورهاي DOHC , SOHC نيز از اين دسته هستند)

1 DIN :
1,12 sae

1 KW :
1,34 ece

1 KW :
1,35 PSdin

ستون A :
ستون در جلوي قسمت وسط بدنه اتومبيل كه سقف روي اين ستون است و داخل آن عناصر ايمني غير فعال تعبيه شده.

ABAT-VENT :
شيشه جلوي كم ارتفاع و يا بر آمدگي باد شكن در اتومبيلهاي Speedster

ABAXIAL :
ساختمان خارج محور

ABS :

Anti Blocker System. سيستم الكترونيكي كه قفل كردن چرخها را در هنگام ترمزهاي شديد و ترمز روي سطوح لغزنده از قبل توسط سنسورها پيش بيني كرده و با شل و سفت كردن ديسكها در ميليونومهاي ثانيه باعث ميشود چرخها حداكثر چسبندگي را داشته باشند و بدين ترتيب در سختترين شرايط نيز حاكميت فرمان دست راننده باشد.اين سيستم در ترمزهاي آني نيز اجازه فرار از برخورد را نيز به راننده ميدهد و امروزه بسياري از توليد كنندگان اتومبيل انرا به صورت استاندارد روي محصولات خود ارائه ميدهند و بعضي ميز با درخواست مشتري آنرا روي…

AC :
air condition ايركانديش , كولر. شبيه به يخچال كار ميكند ,توسط يك كمپرسور ماده گازي تحت فشار قرار گرفته گرم و تبديل به مايع شده و سپس سرد ميشود. بعد از بخار شدن سريع خنك ميشود.براي كاركرد كمپرسور مصرف سوخت اتومبيل كمي افزايش ميابد.

ACC :
Adaptive Cruise Control سيستم كه در ترافيك فاصله و سرعت اتومبيل را با اتومبيلهاي ديگر تنظيم ميكند.بخصوص اين سيستم مانع تاثير گذاري منفي وسايل نقليه بار بر بر ايمني جاده و ترافيك ميشود. DaimlerChrysler سيستم ديگري را پيشرفت داده كه علاوه بر اين فاصله را با خطوط جاده نيز تنظيم ميكند.

ACEA :
اتحاديه توليد كنندگان اتومبيل اروپا. بزرگترين كار اين اتحاديه تعيين يك نرم براي روغنهاي موتور و راحتي كار رانندگان در پمپ بنزينها بود.

ADB :
Automatische Differantial Bremse. نوع الكترونيكي ديفرانسيلهاي قفل دار

ADEZYON :
نيروئي كه باعث به هم چسبيدن مايعات و يا مواد به هم ديگر ميشود.

HC :
مخفف هيدرو كربن ها. براي جلوگيري از توليد گازهاي مضر در كاتاليزاتور تميز ميشوند.

HDC :
Hill Descent Control كنترل حركت در سرازيري. HDC معمولا از تجهيزات اتومبيلهاي 4WD است. در پائين آمدن از سرازيري ها سرعت را ثابت ميكند و بدين ترتيب بدون احتياج به ترمز ميتوان سرازيري هاي طولاني را طي كرد.

HDI :
High Pressure Direct Injection ( پاشش مستقيم با فشار بالا) نوعي موتور ديزلي كه از سوي پژو و سيتروئن با همكاري فورد ساخته شده. اين موتورها از تكنولوژي common rail استفاده ميكنند و مصرف سوخت و آلودگي كمتري دارند.

Horse Power :
اسب بخار. واحد اندازه گيري قدرت توليدي توسط موتور. هر اسب بخار برابر 0.7457 كيلو وات است.

HYBRID :
اتومبيلهايي كه دو پيشرانه داشته باشند و اين نام بيشتر براي اتومبيلهايي كه يك موتور درون سوز (بنزيني يا ديزلي) و يك موتور برقي(كه انرژي خود را از باطري ها يش ميگيرد) دارند استفاده ميشود. تا سرعت مشخصي فقط موتور برقي كار ميكند و بعد از يك سرعت مشخص براي افزايش قدرت موتور درون سوز نيز شروع به كار ميكند.هدف از توليد اين نوع اتومبيلها مصرف سوخت كم و حداقل آلودگي محيط زيست است.

Panis, Oliver :
اين راننده فرمول 1 از مدرسه Elf Racing شروع به كار كرد و در سال 1994 راننده Ligier در فرمول 1 بود و تا سال 199 در اين تيم حضور داشت و در سال 2000 به عنوان راننده تست به تيم McLaren پيوست. در مدتي كه راننده تميهاي Prost و Ligier بود 56 امتياز بدست آورد و تنها يك بار در سال 1996 ودر موناكو به پيروزي رسيد.

Patrese, Riccardo :
اين راننده 17 سال فعاليت خود تنها راننده اي است كه در 256 مسابقه grand prix شركت كرده است.اين راننده ايتاليايي در سال 1977 با تيم Shadow شروع به شركت در مسابقات كرد و سپس راننده تيمهاي Arrows, Parmalat Brabham, Benetton Alfa Romeo, Williams و Benetton بود در اين مدت او در در 6 مسابقه پيروز شد و در 8 مسابقه مقام كسب كرد.در 13 مسابقه صاحب سريعترين دور بود و 281 امتياز كسب كرده بود.

منبع :انجمن تخصصی اتومبیل(tuningtalk)

.

.

.

جهت دریافت و خرید متن کامل پایان نامه و تحقیق و مقاله مربوطه بر روی گزینه پرداخت که در بالای صفحه قرار دارد کلیک نمایید و پس از وارد کردن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قابل پرداخت می باشد و بلافاصله بعد از پرداخت انلاین به صورت خودکار لینک دانلود مربوطه فعال می گردد

 

نظری بدهید