دانلود مقاله

توضیحات محصول

دانلود تحقیق سازگار كننده ها برای آلياژ های پليمری

17 صفحه Word

خلاصه فایل

مقدمه

تركيبات بتني تهيه شده از سيمان، آب و مصالح سنگي، عمده ترين مواد براي ساخت سازه هاي مختلف به شمار مي روند. اين تركيبات غالباً خواص فيزيكي و مكانيكي خوبي دارند وبه طور گسترده اي در صنايع مختلف ساختماني استفاده مي گردند. ولي بتن هاي سيماني به دليل داشتن برخي خواص ضعيف در كاربردهاي خاصي مانند سدها و سازه هاي دريايي، محيطهاي خورنده صنعتي و همچنين در جاهاي غير همسطح و كاربردهاي ديگري كه نياز به سرعت عمل بيشتر دارند، با مشكلات عديده اي همراه هستند.

عمده ترين موارد ضعف بتن در اين كاربردها، مقاومت سايشي كم، نفوذ پذيري بالا، زمان گرايش زياد، مقاومت كم در برابر مواد شيميايي و پديده هايي مانند كاويتاسيون و خوردگي ناشي از نفوذ كار و همچنين مقاومت كم در برابر يخبندان است.

بتن به خاطر ساختمان حفره دار خود كه ناشي از خروج آب ايجاد شده در واكنش ئيدراتاسون است در مقابل آب و يون هاي كلر و گاز (مانند CO2) نفوذپذير است و هر كدام از اين عوامل به نوعي باعث خوردگي ميلگردها و ايجاد تنش و در نتيجه ترك برداشتن و از هم پاشيدگ بتن مي شود.

يكي از راه هايي كه براي رفع مشكلات ناشي از ضعف بتن در كاربردهاي خاص مطرح شده است، استفاده از كامپوزيت هاي پليمر – بتن است. كامپوزيت هاي پليمر – بتن تركيباتي هستند كه با جايگزين، كامل سيمان در بتن با مواد پليمري با استفاده از تركيب سيمان و پليمر به دست مي آيند. اگر حامل (Binder) سيماني…

چكيده

بتن هاي پليمري تركيباتي هستند كه با جايگزيني كامل ماتريس سيماني بتن هاي معمولي با يك حامل پليمري تهيه مي گردد. بتن هاي پليمري عليرغم داشتن خواص بسيار مطلوب و مزاياي فراوان نسبت به بتن هاي سيماني، به علت بالا بودن هزينه تهيه و كاربرد، تا كنون نتوانسته است جايگاه خود را در كشور پيدا كند و نياز به تلاش هاي تحقيقاتي و كاربردي بيشتر براي استفاده از مواد داخلي و بومي كردن فناوري ساخت بتن هاي پليمري در سالهاي اخير همواره احساس شده است.

در اين تحقيق به منظور كاهش نسبي هزينه هاي توليد، از رزينهاي ساخت داخل به عنوان پايه پليمري استفاده شده است كه اين رزين ها با استفاده از مواد افزودني ارزانقيمت براي كاربردهاي مورد نظر اصلاح شده است.پس از انتخاب مواد و تعيين تركيب بندي مناسب و روش فراورش مطلوب با توجه به تجهيزات معمول، كه پس از انجام آزمايش هاي منظمي بر اساس طرح آزمايش تاگوچي به دست آمده است، بتن پليمري با…

چگونگي عملكرد سازگاركننده ها

سازگاركننده ها جهت تهيه آلياژ از پليمرهاي غير قابل امتزاج و خلق يك مخلوط همگون به كار مي روند. مواد ناسازگار، مانند آب و روغن، هنگام اختلاط دو فازي مي شوند. يك سازگاركننده مانند يك عامل سطح فعال عمل كرده و كشش بين سطحي دو پليمر ناسازگار را كاهش داده و امكان تهيه آلياژ از آن ها را فراهم مي آورد.

هر چند كه آلياژ كماكان دو فازي است اما سازگاركننده، اختلاط و پايداري دو فاز را تا حدي كه آلياژ به مثابه حالت امتزاج پذير عمل كند، ممكن مي سازد. سازگار كننده نوعاً شامل دو بخش است به طوري كه هر بخش مي تواند با يكي از اجزاي آلياژ بر همكنش داشته باشد، سازگاركننده هاي غير واكنشي پيوندي تشكيل نمي دهند اما عموماً با يكي از اجزا آلياژ امتزاج پذير مي باشند.

سازگاركننده ها نقش مهمي در خلق انواع مختلف آلياژ داشته و به آميزه سازان نيز تا حدودي آزادي عملكرد در جهت برآورد نيازهاي مشخص مي دهند. آلياژهاي پليمري عموماً خواص ضربه يا خمشي، مقاومت شيميايي، شكل پذيري حرارتي و قابليت چاپ را تغيير مي دهند، در برخي موارد بعضي از خواص آلياژ سازگار…

سازگاركننده هاي واكنشي

پلي الفين هاي پيوند خورده با مالئيك انيدريد (MA) عموماً به عنوان عوامل اتصال براي سيستم هاي حاوي پركننده يا تقويت كننده استفاده مي شوند، اما همچنين مي توانند به عنوان سازگاركننده هاي واكنشي براي آلياژ پلي الفين ها با پليمرهايي نظير نايلون و EVOH كه با MA واكنش مي دهند، به كار گرفته شوند. PE يا PP پيوند خورده با MA تهيه شده توسط شركت Crompton امكان تهيه آلياژهاي نايلون – PP را براي كاربردهايي نظير قطعات سيستم سرمايش ماشين ها مي دهند.

خواص مناسب نايلون در دماهاي بالا مورد نياز مي باشد، اما PP نيز به عنوان كاهش دهنده جذب رطوبت كه باعث تخريب نايلون مي گردد، لازم است.  MA-g-PP را همچنين مي توان به عنوان لايه مياني (Tie Layer) سازگاركننده در فيلم هاي بسته بندي چند لايه PP با EVOH كه مانع نفوذ اكسيژن است، به كار برد. سازگاركننده هاي پيوند خورده با MA در بازيافت فيلم هاي چند لايه كه ممكن است حاوي نايلون و PP باشند، سودمند خواهند بود. خط محصول Dupont Pusabound محدوده وسيعي از پليمرهاي پيوند خورده با MA را توليد مي كند.

چند آلياژ پليمري

آلياژ پلي آميد / پلي الفين

هنگامي كه پلي اميد (نايلون) به طور كامل خشك گردد و يا در محيطي با دماي پايين قرارگيرد. استحكام ضربه اي آن به صورتي قابل توجه كاهش مي يابد. براي غلبه بر اين ضعف، توليدكنندگان و آميزه كاران پلي آميد با استفاده از مواد سازگار ساز متفاوت، گونه هايي بسيار گوناگون از آلياژهاي اين ماده ي پليمري را توليد مي كنند.

به طور معمول از دو اكسترودر دو مارپيچ براي ساخت اين آلياژها استفاده مي شود. در اكسترودر دو مارپيچ اول، يك مونومر اسيدي روي پلي الفين پيوند شده مي شود. كه نقش سازگار ساز را دارد در اكسترودر مارپيچ دوم، پلي الفين اصلاح شده با پلي آميد مخلوط مي شود.

اما نقطه قابل انتقاد در اين فرآيند، توليد دو مرحله اي آلياژ با استفاده از دو اكسترودر دو مارپيچ و همچنين تخريب گرمايي ماده به واسطه ي دو بار اكستروژن است. اگر قرار باشد اين آلياژ با الياف شيشه و يا ديگر پركننده هاي معدني تقويت شود، آلياژ مي بايست گرماي تخريب گر بيشتري را در اكسترودر دو مارپيچ…

نتيجه گيري

بتن پليمري تهيه شده داراي خواص فيزيكي و مكانيكي بسيار بالاتر از بتن هاي رايج است و مقاومت آن در برابر محيط هاي خورنده نيز بسيار خوب است در ضمن با توجه به استفاده از رزين هاي ساخت داخل در اين محصول، هزينه تمام شده آن به ميزان بيش از 70 درصد كاهش را نسبت به بتن هاي پليمري تهيه شده از رزين هاي وارداتي نشان مي دهد. در حالي كه خواص مكانيكي تنها در مواردي به ميزان 35-15 درصد كاهش داشته…

.

.

.

جهت دریافت و خرید متن کامل پایان نامه و تحقیق و مقاله مربوطه بر روی گزینه پرداخت که در بالای صفحه قرار دارد کلیک نمایید و پس از وارد کردن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قابل پرداخت می باشد و بلافاصله بعد از پرداخت انلاین به صورت خودکار لینک دانلود مربوطه فعال می گردد

 

نظری بدهید