دانلود مقاله

توضیحات محصول

دانلود مقاله 

27 صفحه word

خلاصه فایل

کمپراتورها

کمپراتورهاي ابعادي، (مقايسه گرهاي ابعادي) ابزارهايي هستند که در اندازه گيري هاي طولي استفاده مي شوند و ابزارهايي بسيار دقيق هستند. کمپراتور وسيله است که تغيير مکانهاي کوچک را به تغيير مکانهاي قابل رويت تبديل مي نمايد. علاوه بر بزرگنمايي زياد، کمپراتورها بايد شرايط زير را دارا باشند:

1) يک اندازه معين را  تکرار نمايند.

2) مقدار بزرگنمايي آنها ثابت باشد.

3) با وارد نمودن نيروي کمي…

کمپراتور نوري- مکانيکي

اين وسيله نيز براي کاليبراسيون سنجه ها در تحت شرايط مناسب اندازه گيري اتاقهاي استاندارد کاربرد دارد .

سادگي و اقتصادي بودن همراه با بزرگنمايي بسيار زياد، با ترکيب حرکت مکانيکي همراه با سيستم نوري در طراحي اين ابزار مدنظر بوده است. طرح سيستم بزرگنمايي مکانيکي در شکل (2- ) نشان داده شده است.

سنجه مرجع ، 8، بين سندان و ميله…

خواندن مقياس توام با سکون:

قرار دادن يک ديسک غيرآهني بر روي محور نشانگر که در ميدان مغناطيسي ثابت حرکت مي نمايد باعث مي شود که نشانگر با نوسان کم يا بدون نوسان به محل اصلي خود برگردد. حرکت دوراني نشانگر و ديسک باعث جريان مخالف در ديسک مي شود…

کمپراتورهاي پنوماتيکي (هوايي)

مقايسه گرهاي هوايي که تفاوت اندازه قطعه کار را نسبت به اندازه مرجع با استفاده از تغيير در فشار و يا تغيير در سرعت جريان هوا نشان مي دهند، در صنعت مورد استفاده قرار گرفته اند. مزاياي اين کمپراتورها عبارت است از:

الف) امکان بزرگنمايي بسيار زياد

ب) عدم تماس فيزيکي با قطعه مرجع و قطعه اي که مورد اندازه گيري قرار مي گيرد.

ج) با تغيير جزيي در پروپ اندازه گير، ابعاد داخلي قطعات نه فقط از جهت حدود تلرانس ابعادي بلکه از نظر فرم هندسي…

كمپراتورهاي پنوماتيک براساس تغييرات سرعت هوا

نوع دوم کمپراتورهاي پنوماتيکي براساس سرعت جريان هوا کار مي نمايند. در اين سيستم از هيچ گلويي کنترل، مانند  شکل (11- ) استفاده نمي شود. سرعت جريان هوا در اين سيستم اندازه گيري مي شود و بنابراين تغييرات سطح موثر در گلويي  بعنوان تغيير در ميزان جريان هوا اندازه گيري مي شود.

نظری بدهید