دانلود مقاله

توضیحات محصول

دانلود مقاله عملكرد و كاربرد روانكارها  در صنعت

90 صفحه

خلاصه ونمونه:

در قرن گذشته تحقيقات گسترده اي براي بدست آوردن روانكارهاي بادوام انجام شده كه در نهايت منجر به استفاده از مواد افزودني به روغنها به منظور ارتقاي كيفيت آنها شده است. هدف نهايي تحقيقات در اين زمينه به دست آوردن روانكارهايي است كه هيچگاه نياز به تعويض و يا ترميم نداشته باشند. حاصل اين تلاش شناسايي روانكارهايي متشكل از ذرات بسيار مواد آلي غير اورگانيكي…

چرا رسوبات تشکيل می شوند؟

دلايل متعددی برای تشکيل رسوبات در سيستم های روانکاری وجود دارد. به طور کلی، روغن از يک ساختار مولکولی به ساختار ديگری تغيير شکل می يابد و رسوبات به صورت مخلوطی از آلودگی ها نظير دوده حاصل از روغن موتور و يا لجن های ناشی از ورود گرد و غبار در روغن هستند. همچنين اين رسوبات ممکن است ناشی از مواد صمغی تشکيل شده در شرايط دمای بالا و بار زياد بر روی اجزاء دستگاه باشند. بيشتر اوقات رسوبات ناشی از تخريب روغن پايه و تشکيل ترکيبات جديد در اثر تغيير ساختار روغن است که در طول مراحل مختلف توسعه می يابد. اولين مرحله عبارت است از شکل گيری ترکيبات فعال و يا راديکال آزاد…

گريس :

گريس ، روغنی با گرانروی بالا نيست بلکه معمولاً روغن سبکی ( با گرانروی کم ) است که برای غليظ کردن آن و توليد يک ماده جامد نرم ، با مواد جامد مخلوط شده است . با اضافه نمودن مواد غليظ کننده خواص جديدی نيز برای کاربردهای خاص به روغن افزوده می شود . ممکن است ترکيبی از غليظ کننده های مختلف برای رسيدن به يک خاصيت مورد نظر استفاده شود . برای مثال بعضی از انواع گريس ها . ” مولی ” ناميده می شوند که دارای دی سولفيد موليبدنوم هستند . اين گريسها اگر بدون استفاده بمانند روغن از ذرات جامد جدا خواهد شد .

فرایند تو لید و مصارف گریس:

یکی از مهمترین روانکارهایی که در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد، گریس است. این ماده بعد از روغنها بیشترین مصرف را در جهان( در حدود چهار درصد) به خود اختصاص می دهد. شاید بتوان گفت که بدون استفاده از این روانکار چرخ اقتصاد هیچ کشوری به گردش در نخواهد آمد. فرمولاسیون، ساخت، واکنشها و کاربرد گریس مجموعه کاملی از تکنولوژیهای گوناگون شامل بخشهای وسیعی از علم فیزیک، شیمی و مهندسی شیمی را به خود اختصاص می دهد…

روانکاری آسانسور :

روانکاری مناسب يکی از مهمترين قسمتهای هر برنامه نگهداری است . کلمه کليدی در اينجا کلمه مناسب است . روانکاری نامناسب ممکن است به علت استفاده از روانکار نامناسب يا نحوه استفاده نادرست از يک روانکار باشد . به ياد داشته باشيد روانکاری بيش از ميزان مورد نياز يا استفاده از روانکار نامناسب يا نحوه استفاده نادرست بيش از آنکه سودمند باشد زيان آور است .

ياتاقانهای ضد اصطحکاک :

اغلب بلبرينگها و رولربرينگ هائی که برای کاهش اصطحکاک در 25 سال گذشته بر روی تجهيزات آسانسور نصب شده اند برای تمامی مدت عمر دستگاه آب بندی شده اند و نياز به روانکاری ندارند . ياتاقانهای..

روغن های هيدروليک :

استفاده از روغن هيدروليک مناسب برای عملکرد درست آسانسورهای هيدروليک ضروری می باشد . شير کنترل معمولاً قطعه اصلی است که نوع مناسب روغن هيدروليک را تعيين می کند علی رغم اين جک های تلسکوپی گاهی اوقات نياز به روغن های ويژه ای دارند که بتوانند عملکرد مناسب خود را در دماهای بالا حفظ کنند دماهای بالا ممکن است باعث آسيب رساندن به روغن هيدروليکی شود ، که اين امر باعث تضعيف و کاهش عملکرد سيستم می گردد . بنابراين سيستم خنک کننده برای آسانسورهای هيدروليکی بسيار مهم و حياتی است به همين منوال برای سازه هائی که هيچ نوع سيستم گرمايشی ندارد نياز به گرم کننده روغن ها می باشد . اغلب توليد کنندگان آسانسورهای هيدروليکی شاخص گرانروی حداقل 95 را برای کاهش مشکلاتی که توسط تغيير دما ايجاد می شود توصيه می کنند . بنابراين می بايست توصيه های سازنده مورد توجه قرار گريرند .

انتخاب بهترین روغن ماشین

روغن موتور به عنوان يك تركيب چند منظوره، نقش بسيار مهم و اساسي در كاركرد مطمئن موتور خودرو ايفا مي كند . اهميت وجود روغن موتور به حدي است كه جزء ملزومات هر خودرويي محسوب مي شود و بدون روغن، عملاً امكان حركت از اتومبيل سلب مي شود . با توجه به تغييرات در….

نظری بدهید