سيستم های کنترل الکترونيکی سوخت

توضیحات محصول

بررسی و مقايسه سيستم های کنترل الکترونيکی سوخت و جرقه ساژم و بوش و تأثير آنها بر ميزان آلايندگی

122 صفحه word

فهرست

مقدمه

پيشگفتار

فصل اول:  آلودگی

فصل دوم:   توليد آلودگي در موتورهاي اشتعال جرقه اي

فصل سوم:   معرفي سيستم هاي انژکتوري (ساژم و بوش)

فصل چهارم:   خودورو سبز (بررسی خودرو ها از نظر آلودگی و ميزان مصرف سوخت)

مقدمه

پيشرفت صنايع و كارخانجات و همچنين نياز رو به رشد زندگي بشر براي استفاده از دستاوردهاي صنايع مختلف از يك سو و از سوي ديگر هجوم زندگي ماشيني و فرهنگ شهر نشيني همه و همه نياز به نوعي همزيستي بين انسان و صنعت را بيان مي كند، همزيستي كه در كنار تمام مزاياي خود تا كنون ضررهاي زياد به انسان و محيط زندگي او و ساير موجودات زده است.

سالهاست كه از حضور غير قابل انكار و غير قابل صرف نظر خودرو در دل خيابانها، پاركينگ منازل و محيط زيست ما مي گذرد و هيچگاه نخواسته ايم كه اين موجود صنعتي رااز حضور در زندگيمان كنار بزنيم. علي رغم اين حضور پركار و فعال امروزه خودرو به عنوان يكي از اصلي ترين منابع آلاينده ي هوا،آب، خاك و در كل محيط زيست معرفي و شناخته شده است. افزايش انواع آلاينده هاي اوليه و ثانويه، گازهاي گلخانه اي، بحث داغ ازن و افزايش بيماري هاي عصبي، قلبي و عروقي تنفسي و… از پيامدهاي گازهاي خروجي از موتور خودروها مي باشند.

گازهاي سمي و خطرناكي كه از اگزوز خودروها منتشر مي شود نتيجه احتراق ناقص سوخت مي باشد و در صورتي كه بتوان فرايند احتراق را به دقت كنترل كرد تاثير بسيار مطلوبي بر كيفيت گازهاي خروجي از اگزوز خواهد داشت. پيش شرط لازم براي كنترل ميزان آلاينده ها اعمال مديريت موثر سوخت و در مفهومي كاملتر مديريت موتور مي باشد.

در اين تحقيق سعي بر آن بوده تا ضمن معرفي دو نوع سيستم سوخت رساني ساژم و بوش (غير مولتي پلكس) به تاثير آنها بر ميزان آلايندگي هاي ناشي از احتراق در موتورهاي چهار زمانه ي بنزيني بپردازيم. در ابتدا با توجه به اهميت مسئله ي آلودگي و آلاينده ها و تاثير زيانبار آن بر محيط زيست و همچنين سلامت انسان به شرح اين معضل پرداخته مي شود. در ادامه ضمن بيان اصول حاكم بر سيستم هاي انژكتوري مديريت موتور ، به طور خلاصه به معرفي دو نوع از سيستم هاي سوخت رساني بوش و ساژم كه بر روي خودروهاي ساخت داخل نصب هستند و همچنين مقايسه ي آنها از نظر ساختار مي پردازيم.

در ادامه يك تحليل آماري را از چگونگي كاركرد خودروهاي مختلف ساخت داخل و خارج از نظر ميزان مصرف سوخت و توليد آلاينده ها خواهيم داشت كه در اينجا لازم است به اين نكته توجه شود كه اين جداول و اعداد ارقام از سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كشور تهيه شده است و كاملا مبناي علمي و آزمايشي (تجربي) دارد.

تصاویر

نظری بدهید