مکافایل

توضیحات محصول

دانلود پایان نامه تجزيه و تحليل ساختارهاي انعطاف پذير خطي با استفاده از شيوة اجزاي محدود (FEM)

40 صفحه WORD

 

1-1- جايي كه ماده در آن قرار مي گيرد .

زمينة مكانيك به 3 قسمت اصلي قابل تقسيم است :

تئوري

عملي            مكانيك

محاسباتي

مكانيك تئوري مربوط به قوانين  و اصول بنيادين است كه به خاطر ارزش علمي واقعي آن مورد مطالعه قرار مي گيرد.مكانيك عملي باعث انتقال اين دانش تئوري در جهت استفاده‌هاي مهندسي و عملي از آن مي شود . از اين دانش تئوري به خصوص در جهت ساخت الگوهاي بسيار دقيق از پديده هاي فيزيكي استفاده مي شود .

مكانيك محاسباتي مشكلات خاصي را با استفاده از شبيه سازي توسط شيوه هاي عددي ( شمارشي ) كه برروي كامپيوترهاي ديجيتال اجرا مي شوند حل مي كند .

تذكر 1-1) از رياضيدانان ، شخصي كه به جستجوي راه حل هايي در مورد مشكلات مشخص شده مي پردازد مي تواند شيوة كار خود را به مكانيك محاسباتي محدود كند . كسي كه به جستجوي مشكلاتي مي پردازد كه متناسب با راه حل هاي ارائه شده     مي باشند به تعيين مكانيك عملي مي پردازد. و شخصي كه مي تواند وجود مشكلات و راه حل ها را به اثبات برساند مي تواند مكانيك تئوري را توصيف كند .

  • مكانيك محاسباتي :

چندين شاخه از مكانيك محاسباتي با توجه به مقياس…

 

1- بررسي روش جداسازي مكاني ذره محدود از لحظ علم رياضي

روش معمول ديگر جهت استفاده از FEM تمركز بر روي علم رياضي مي باشد. مراحل آن فرآيند در شكل 4-1 نشان داده شده است. كانون توجه بر روي الگوي مربوط به علم رياضي (الگوي محاسباتي) قرار مي گيرد. اين فرآيند، اغلب از لحاظ مكان و زمان يك معادله متفاوت معمولي يا جزئي مي باشد. يك الگوي مجزا از ذره محدود از يك شكل مختلف يا ضعيف الگوي محاسباتي به وجود مي آيد.

تفاوت بين شكل هاي ضعيف ، قوي و متفاوت در دوره هاي پيشرفته FEM مورد بحث قرار مي گيرد. در اين كتاب چنين شكلهايي ، عمدتاً به عنوان دستورالعمل بيان شده و مورد استفاده قرار مي گيرند.

اين مرحله ، مرحله جداسازي است. به همان صورتي كه در مورد FEM فيزيكي نشان داده شد معادلات FEM در اين روش نيز قابل حل مي باشند. در سمت چپ شكل 4-1 يك سيستم فيزيكي مطلوب نشان داده شده است. اين سيستم مي تواند به عنوان تحقيق الگوي محاسباتي نشان داده شود. از طرف ديگر ،گفته مي شود كه آن الگوي محاسباتي ، الگويي است كه اين سيستم را به حد مطلوب خود مي رساند.

وقتي الگوي محاسباتي PDE بواسون مي باشد…

اين تغيير محساباتي همچنين استفاده از شيوه FEM را جهت طبقه بندي مسائلي كه مثل ساختارها به راحتي ازلحاظ تصور فيزيكي تأثيرپذير نمي باشند آسان مي كند كه از اين جمله اين مسائل مي توان به رسانش حرارتي و الكرتو مغناطيسي اشاره كرد.

تذكر 5-1- توجه به شباهتهايي كه در توسعه شيوه هاي عملي و اجرايي Heaviside محاسبات تابع دلتاي Dirac و روش FEM وجود دارد جالب مي باشد. اين سه شيوه ابزارهاي محاسباتي داراي قابليت اتصال به شبكه بودند كه توسط مهندسين و فيزيكدانان جهت برخورد با مسائل مطرح شده توسط فن آوري و علم جديد به وجود آمدند.

اين مسائل به ترتيب شامل الكتريسته ، مكانيك كوانتوم و هواپيماي داراي بال دلتا بدند. فقط زماني بعد از پديدار شدن موفقيت تكنيكهاي جديد، شاخه هاي جديدي از علم رياضي جهت تأييد آن موفقيت به وجود مي آمدند. اين شاخه هاي جديد علم رياضي به ترتيب عبارتند از : محاسبات عملي..

.

.

.

جهت دریافت و خرید متن کامل پایان نامه و تحقیق و مقاله مربوطه بر روی گزینه پرداخت که در بالای صفحه قرار دارد کلیک نمایید و پس از وارد کردن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قابل پرداخت می باشد و بلافاصله بعد از پرداخت انلاین به صورت خودکار لینک دانلود مربوطه فعال می گردد

 

 

نظری بدهید