دانلود مقاله

توضیحات محصول

دانلود پایان نامه سيستم های خنک کننده ديسكنت

137 صفحه word


خلاصه فایل

مقدمه:

سيستم هاي ديسكنت كه يكي از تركيبات سيستم هاي HVAC محسوب مي‌شوند به جهت مزيت هاي ويژه اي كه دارند در صنعت و تجارت امروز از همنوعان ديگر خود بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرند. مهمترين تفاوت هايي كه باعث تمايز بين سيستم ديسكنت و ديگر خنك كننده هاي قراردادي وجود دارد عبارتند از:

بحث وجود مقدار زياد هوا كه بايد از ساختمان تخليه شود

بحث برگرداندن هواي تهويه شده اي كه از ساختمان خارج شده براي تهويه مجدد ساختمان

بحث هزينه هاي برق مصرفي توسط سيستم ها

كه سيستم هاي ديسكنت با توجه به تغييراتي كه درون‌آن انجام داده شده است خود نيز از دو لحاظ از همديگر…

چرخ هاي ديسكنت فعال

ميزان رطوبت برطرف شده توسط چرخ ديسكنت فعال به مقدار تغيير دماي هواي ورودي تغيير رطوبت نمونه تغيير مقدار ديسكنت عمق چرخ سطح منطقه سوراخ سوراخ (خانه خانه) شده سرعت حركت هوا از ميان چرخ و سرعت چرخش چرخ بستگي دارد. اما بيشترين تغيير معمول به وسيله سازنده هاي تجاري براي تغيير انتقال رطوبت چرخ كه بستگي به دماي هواي فعال دارد استفاده ميشود. براي درست كردن خشك كننده هواي ذخيره هواي فعال را با دماي بالا گرم مي كنند.چرخ ديسكت تجاري معمولا بين 180f و 225 f (82c تا 107) فعال مي شود. شكل 2 اجرا جامع چرخ ديسكنت فعال با قسمت…

تشريح موقعيت ومحل زمين ساختمان

فورت ماير در اريسك تون در ويرجينا قرار گرفته است به همراه ريشه هايش ردپاي از جنگ داخلي فورت ماير در بالاي قبرستان ملي ارلينگ تون در طول روزهاي potomae كه از واشنگتن مي آيد واقع شده است فورت ماير آسايشگاه (قرارگاه) سومين پياده نظام u.s. و همچنين به عنوان The old Ganel نسبت داده شده است.

اين گروه برجسته به عنوان واحد تشريفاتي ارتش نيروي حفاظت واحدهاي واشنگتن old Genral شامل سيستم تمرين…

– انواع مواد جاذب

دسيكنتها يا جامداند و يا مايع و به دو روش Adsorption و Absorption رطوبت را جذب و نگهداري مي‌كنند عموماً Abs مايع‌اند و Ads جامد.

Absorbent‌(مايع):

پروسة جذب رطوبت بوسيلة Abs ها بسيار شبيه به نحوة عملكرد يك سيستم Airwasher است. هنگامي كه هوا از يك A.W عبور مي‌كند دماي نقطه شبنم آن همدما با دماي آب ورودي به سيستم مي‌گردد، هواي مرطوب، رطوبت زدايي و هواي خشك مرطوب مي‌گردد.

به روشي مشابه در يك سيستم رطوبت زدايي بوسيلة Abs‌(مايع) هوا مستقيماً در مجاورت با محلول دسيكنت قرار مي‌گيرد. در دماهاي يكسان مايع دسيكنت، فشار بخار كمتري نسبت به آب دارد، هواي عبوري از روي محلول دسيكنت همفشار با  اين فشار كاهش يافته مي‌گردد و در نتيجه رطوبت خود را از دست مي‌دهد. فشار بخار محلول دسيكنت با دماي محلول نسبت مستقيم و با غلظت آن نسبت عكس دارد. شكل…

سيستم دسيكنت تركيبي

در شكل (2) قسمتهاي مختلفي از يك سيستم تركيبي دسيكنت نشان داده شده است. اين سيستم شامل بخشي مربوط به دسيكنت،‌ در كنار يك سيستم خنك كننده با گاز يا يك كويل سرمايشي، به همراه ديگر تجهيزات كه به صورت انتخابي (Optional) براي پروسه تهويه استفاده مي‌شوند، مي‌باشد.

شكل2-نمايي از سيستم دسيكنت تركيبي

اينكه كاربرد چه قسمتهايي از نظر عملي موجب اقتصادي‌تر شدن سيستم مي‌شود، تا حد زيادي به درجه حرارت هواي محيط مربوط مي‌گردد. در بعضي از موارد مانند پيستهاي يخ يا راهرو هتلها، ورود هوايي با درجه حرارت F º85-75 در شرايط طراحي سيستم (در پيك بار تابستان) از حساسيت زيادي برخوردار نيست، بنابراين استفاده از يك سيستم سرمايش تبخيري مستقيم به عنوان پيش سرد كن هوا به واسطه اقتصادي‌تر بودن از نظر نصب و راه‌اندازي مي‌تواند بهترين انتخاب باشد ولي در مورد اطاق عمل…

بررسي سايكرومتريك چيدمانها

بحث بر روي نمودار سايكرومتريك را با توضيحي در مورد سيكل سيستم دسيكنت تركيبي كه در ابتداي فصل قبل در مورد آن توضيح داديم شروع مي‌كنيم.

براي پي بردن به عملكرد هريك از تجهيزات، تغييرات هواي ورودي را كه در سيستم جريان دارد، دنبال مي‌كنيم. در دياگرام ارائه شده در شكل (13)فرض بر اين است كه 100% هواي وارد شده به سيستم و همچنين 100% هواي مورد استفاده جهت بازيافت دسيكنت از هواي خارج تأمين…

نظری بدهید