دانلود مقاله موتور ماشين چگونه كار ميكند؟

توضیحات محصول

دانلود پایان نامه كنترل الكترونيكي موتور ديزل (EDC)

71 صفحه WORD

شرايط فني

امروزه، در وراي پيشرفت‌هائي كه در زمينه‌ي تزريق سوخت موتور ديزل صورت گرفته، كاهش مصرف سوخت و افزايش در توان و گشتاور، فاكتورهاي بسيار مهمي به شمار مي‌آيند. در گذشته، اهميت اين فاكتورها موجب استفاده‌ي بيشتر از موتورهاي ديزل با تزريق مستقيم (DI) بوده است. در مقام مقايسه با موتورهاي ديزل با پيش محفظه و يا مجهز به محفظه‌ي گردابي، كه به نام موتورهاي با تزريق غير مستقيم (IDI) معروفند، موتورهاي با تزريق مستقيم داراي فشار تزريق بيشتري هستند. اين امر منجر به اختلاط بهتر سوخت- هوا گشته و احتراق در ان كاملتر صورت مي‌گيرد. در موتورهاي با تزريق مستقيم، با توجه به اين واقعيت كه اختلاط بهتر انجام مي‌شود و به علت عدم وجود پيش محفظه و يا محفظه گردابي، هيچ گونه تلفات ناشي از سريز سوخت وجود ندارد و نسبت به موتورهاي با تزريق غير مستقيم، مصرف سوخت 15-10 درصد كاهش مي‌يابد.

علاوه بر اين، موتورهاي مدرن امروزي بيشتر در معرض مقررات سخت مربوط به گاز اگزوز و صدا هستند. اين امر باعث شده است كه از سيستم تزريق سوخت موتور ديزل، انتظارات بيشتري مطرح شود، از جمله:

– فشارهاي بالا در تزريق سوخت،

– منحني بنيادي‌تري از…

 

انتقال داده‌ها به ساير سيستم‌ها

مرور كلي سيستم

افزايش روز افزون استفاده از كنترل‌هاي الكترونيكي كنترل خودكار و دستي در خودروها، ايجاب مي‌كند كه تك تك واحدهاي كنترل الكترونيكي ECU با هم ديگر به صورت شبكه در آيند. اين كنترل‌ها عبارتند از:

– كنترل تعويض دنده،

– مديريت كنترل الكترونيكي موتور و يا كنترل پمپ انژكتور،

– سيستم مانع قفل ترمز (ABS)،

– سيستم كنترل كشش (TCS)،

– برنامه‌ي پايداري الكترونيكي (ESP)،

– كنترل گشتاور كششي موتور (MSR)،

– تثبيت كننده‌ي الكترونيكي (EWS)،

– رايانه نصب شده در صفحه داش‌بورد خودرو.

تبادل اطلاعات بين سيستم‌ها، تعداد حس‌گرهاي مورد نياز را كاهش مي‌دهد، و بهره‌بري از تك تك سيستم‌ها را بهبود مي‌بخشد. وسيله ارتباطي سيستم‌هاي ارتباطي كه به طور خاص براي استفاده در خودرو طراحي…

 

سويچ اتصال براي ترمزها، ترمز اگزوز و كلاچ

هر موقع كه از ترمزها، ترمز اگزوز و يا كلاچ استفاده شود، سويچ‌هائي سيگنال مربوط به آن را به ECU منتقل مي‌كنند.

ECU از يك تكنولوژي ديجيتال برخوردار است. اين واحد سيگنال‌هاي دريافتي از حس‌گرهاي متنوع و مولد كميت‌هاي مطلوب را ثبت نموده، آن‌ها را پردازش مي‌كند.

مدار واحد كنترل الكترونيكي از ريزپردازنده‌ها همراه با وسيله ارتباطي ورودي و خروجي و نيز واحدهاي حافظه و ادواتي كه سيگنال‌هاي ورودي را به فرم قابل استفاده در رايانه تبديل مي‌كنند تشكيل يافته است.

با توجه به نوع پارامترهاي مورد اندازه‌گيري، چندين نقشه متفاوت مي‌تواند در يك واحد كنترل الكترونيكي ذخيره شود (به عنوان مثال: بار، سرعت دوراني، درجه حرارت خنك كننده، درجه حرارت سوخت، درجه حرارت و فشار هواي ورودي). بار وارده بر موتور و سرعت دوراني آن، دو پارامتر اصلي هستند كه به وسيله‌ي راننده و از طريق پدال گاز تعيين مي‌شوند. پارامترهاي ديگر به عنوان متغيرهاي كمكي هستند.

بدين معني كه ECU مي‌تواند خود را با شرايط موتور و خودرو به منظور كاربرد ويژه‌اي سازگار كند. اطلاعات مربوط به مشخصات موتور بلافاصله بعد از ساخت ECU و يا در كارخانه ساخت موتور و وسيله‌ي…

 

حس‌گر سوزني متحرك

يك مولد پالس القائي در يكي از افشانك‌هاي انژكتور (افشانك شاخص) نصب مي‌شود. وقتي سوزن انژكتور باز و يا بسته مي‌شود، مولد پالس يك پالس خارج مي‌كند. هنگامي كه افشانك انژكتور باز مي‌شود، سيگنال خروجي از «حس‌گر حركت سوزن» شروع تزريق را به ECU اطلاع مي‌دهد. بدين معني كه در يك كنترل مدار بسته، شروع تزريق مي‌تواند براي وضعيت خاصي از كار موتور و به طور دقيق نسبت به كميت از پيش تعيين شده اصلاح شود.

حس‌گر سرعت دوراني

يك حس‌گر القائي وضعيت چرخ‌دنده‌ي حلقوي مربوط به موتور را به طور دقيق بررسي نموده، چرخش و موقعيت ميل لنگ را مشخص مي‌كند. سيگنال خروجي اين حس‌گر براي تعيين دور موتور و نيز همراه با سيگنال خروجي از حس‌گر حركت سوزن، جهت كاليبره نمودن زمان تزريق سوخت به كار مي‌رود.

واحد كنترل الكترونيكي (ECU)

ECU از فن‌آوري گسترده استفاده مي‌كند. ريزپردازنده‌ها همراه با مدارات وسيله ارتباطي ورودي و خروجي، قلب ECU را تشكيل مي‌دهند. مدارالكتريكي به وسيله‌ي واحدهاي حافظه و ادواتي كه سيگنال‌هاي حس‌گرها را به كميت‌هاي قابل استفاده در رايانه تبديل مي‌كنند، تكميل مي‌شود. ECU در كابين خودرو نصب مي‌شود تا از تاثير عوامل خارجي مصون باشد.

نقشه‌هاي متنوعي در ECU ذخيره شده‌اند و اين نقشه‌ها در رابطه با پارامترهائي از قبيل بار موتور، دور موتور. درجه‌ي حرارت …

.

.

.

در این صفحه خلاصه ای از محصول مورد نظر شما قرار داده شده است جهت دریافت و خرید متن کامل پایان نامه و  مقاله و یا فایل نرم افزاری مربوطه بر روی گزینه اضافه کردن به سبد خرید که در بالای صفحه قرار دارد سپس پرداخت را کلیک کنید که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قابل پرداخت می باشد و بلافاصله بعد از پرداخت انلاین به صورت خودکار لینک دانلود مربوطه فعال می گردد

نظری بدهید