دانلود مقاله

توضیحات محصول

دانلود تحقیق ساختار فریت ها

9 صفحه WORD

خلاصه فایل

-1 مقدمه

به طور کلی فریت به آن دسته از مواد مغناطیسی اطلاق می‌شود که جزء اصلی تشکیل دهنده آنها اکسید آهن است و پارامترهای مغناطیسی مطلوبی نظیر ضریب نفوذ پذیری مغناطیسی، اندوکسیون اشباع و مقاومت ویژه الکتریکی بالا (درحدودΩcm1012) از جمله اصلی ترین خصیصه‌های آنها به شمار می رود. بدین جهت کاربردهای بسیار وسیعی را در زمینه صنایع برق، الکترونیک، مخابرات، کامپیوتر و… به خود اختصاص…

-1-1 تاریخچه

تحققیقات علمی راجع به فریت‌ها از اواسط قرن نوزدهم آغاز شد. پس از آن تحقیقات به طور جدی توسط دو دانشمند ژاپنی به نام های تاکشی و یوگورو در جهت کاربردهای صنعتی دنبال شد نتایج تحقیقات آنها بر روی فریت‌های مس و کبالت درسال ۱۹۳۲ ارائه گردید [9].

پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۶ شخصی به نام اسنوک وجود ماده‌ای مغناطیسی از نوع سرامیک (فریت) را با خاصیت نفوذپذیری…

2-2 سرامیکهای مغناطیسی چیستند و چه کاربردهایی دارند

مواد مغناطیسی از جمله مواد مهندسی بسیار مهمی هستند که کاربردهای مختلفی را به خود اختصاص داده اند. به طور مثال می توان به کاربرد آنها در سیستم های الکترونیکی اشاره کرد که هر روزه از آنها استفاده می کنیم.

به طور کلی مواد مغناطیسی به دو دسته سخت مغناطیس (نظیر آهنرباهای دائم) و نرم مغناطیس (نظیر مواد مغناطیسی با پسماند مغناطیسی کم) تقسیم بندی می شوند:

1- آهنرباهای دائم سرامیکی: مواد مغناطیسی دائم به دسته ای از مواد اطلاق می شود که خاصیت مغناطیسی خود را پس از حذف …

-3 ساختار اسپینلی

ساختار اسپینل یکی از ساختارهای سه تایی مواد با فرمول عمومی 4O2AB است که در آن A  و B کاتیون‌های فلزی مختلف هستند. این ساختار را می‌توان ترکیبی از ساختارهای نمک طعام و بلند روی[1] در نظر گرفت. در ساختار اسپینل یون‌های دو ظرفیتی A در حفره‌های چهاروجهی و یون‌های سه ظرفیتی B در حفره‌های هشت‌وجهی قرار دارند

[1] Link Zink..

-5 چند نکته در مورد فریتها

در ساختار فریتی هر چه ساختار کریستالی به مگنتیت4O 3Fe نزدیک تر باشد و انتگرال تبادلی از نوع منفی به جایگاه A وB  نزدیک باشد دمای کوری فریت بیشتر خواهد بود. لذا افزایش مقدار کمی از اکسید آهن می تواند دمای کوری را در ترکیبات افزایش دهد. افزایش دمای کوری از این جهت حائز اهمیت است که ثبات گرمایی جسم در برابر از دست دادن مغناطش و تراوایی مغناطیسی در اثر گرما بالا می رود.

به عنوان مثال فریت نیکل…

 

نظری بدهید